Verkoopsvoorwaarden

Deze verkoopvoorwaarden gelden voor online verkopen via happywear.be

1. Definities en toepassing van de Verkoopsvoorwaarden

De website www.happywear.be wordt aangeboden door:

L. Van Dyck BVBATruyenbosweg 79310 MoorselBTW BE0444.087.081E-mail: info@happywear.be

Hierna vermelde begrippen dienen in de Verkoopsvoorwaarden als volgt te worden verstaan:

  1. ‘Klant’: Iedere natuurlijke persoon die met Happy Wear in een contractuele relatie van welke aard dan ook, staat of komt te staan, waaronder, doch niet beperkt tot: Consumenten en Professionele Klanten. Verderop ook ‘u’, ‘uw’ genoemd.
  2. ‘Consument’: Iedere natuurlijke persoon die handelt voor doeleinden die buiten zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit vallen.
  3. ‘Professionele Klant’: iedere natuurlijke of rechtspersoon in de hoedanigheid van Klant, die handelt voor doeleinden die binnen zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit vallen.
  4. ‘Producten’: Alle goederen die via de Website te koop worden aangeboden en het voorwerp van een Overeenkomst kunnen vormen, in het bijzonder ramen en deuren.
  5. ‘Overeenkomst’: Iedere overeenkomst waarbij Happy Wear zich ertoe verbindt de eigendom van bepaalde Producten over te dragen aan de Klant. Deze Klant verbindt er zich op zijn beurt toe de prijs daarvan te betalen.

Deze Verkoopsvoorwaarden zijn steeds en uitsluitend van toepassing op alle huidige en toekomstige Overeenkomsten tussen Happy Wear en de Klant. Dit behoudens in het geval van een uitdrukkelijke afwijking. Een uitdrukkelijke afwijking is slechts geldig voor zover deze het resultaat is van onderlinge overeenstemming tussen Klant en Happy Wear die uitdrukkelijk schriftelijk wordt vastgelegd. Uitdrukkelijke afwijkingen zijn slechts geldig ter vervanging of aanvulling van de clausules waar ze betrekking op hebben. De overige bepalingen van deze Verkoopsvoorwaarden blijven onverkort van toepassing.

Happy Wear behoudt zich het recht voor de Verkoopsvoorwaarden op ieder ogenblik te wijzigen en/of aan te vullen voor toekomstige bestellingen. Een toekomstige wijziging zal uiteraard geen invloed hebben op bestaande productorders en de daaruit voortvloeiende Overeenkomsten.

2. Hoe komt de Overeenkomst tot stand?

Ieder aanbod op onze Website is slechts een uitnodiging aan de Klant om een aankoop te verrichten, en kan bijgevolg niet beschouwd worden als een bindend aanbod uitgaande van Happy Wear ten aanzien van de Klant. Het aanbod is bovendien slechts geldig zolang de voorraad strekt. Wij hebben de mogelijkheid om specifieke voorwaarden van toepassing te stellen op een bepaald aanbod, zoals een beperkte geldigheidsduur. Dergelijke specifieke voorwaarden zijn slechts van toepassing indien deze uitdrukkelijk en voorafgaand aan het order gecommuniceerd worden.

Indien de Klant een Product wil aanschaffen uit het aanbod van Happy Wear moet hij hiervoor een aankoop plaatsen via de Website. De Klant moet hiervoor de volledige online ordermethode doorlopen. Deze aankoop is bindend tegenover de Klant. Happy Wear zal na de bestelling contact opnemen ter bevestiging. Dit contact zal via e-mail naar het door Klant opgegeven e-mailadres verstuurd worden. Deze orderbevestiging is het tijdstip van totstandkoming van de Overeenkomst.

Happy Wear kan te allen tijde beslissen om geen bevestiging te sturen of in een uitdrukkelijke verklaring het productorder weigeren. Indien de bestelling niet of slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, zal Happy Wear de Klant hierover inlichten en eventueel een vervangend Product voorstellen. Indien Happy Wear het productorder weigert of de Klant niet akkoord gaat met de voorgestelde alternatieven, zal er geen sprake zijn van een Overeenkomst. De Klant heeft geen recht op enige vorm van schadevergoeding.

Iedere Klant verbindt er zich toe de Producten op de Website niet aan te kopen met de loutere doelstelling om deze door te verkopen. Conform het Wetboek Economisch Recht erkennen partijen uitdrukkelijk dat elektronische communicatievormen een geldige Overeenkomst tot stand doen komen. Happy Wear kan gebruikmaken van alle elektronische bestanden waarover het beschikt, binnen de grenzen van de wet, om het bestaan van de Overeenkomst te bewijzen. Een gewone, digitale of elektronisch gekwalificeerde handtekening is geen essentiële bewijsvereiste.

3. Informatie op onze Website

Happy Wear besteedt de grootste zorg bij het online plaatsen van informatie over de eigenschappen van de Producten, en dit inclusief de technische beschrijvingen die gebaseerd zijn op gegevens van haar partners en leveranciers, en met foto’s ter illustratie van de Producten, dit alles in zoverre de technische middelen het toelaten. Bepaalde niet-substantiële karakteristieken van een Product kunnen bij levering verschillen van de tekeningen en beschrijvingen die weergegeven worden op de Website. De afmetingen van de door de Klant opgehaalde Producten zullen in ieder geval steeds overeenkomen met het formaat dat de Klant op het ogenblik van de bestelling heeft opgegeven.

De Klant wordt geacht de aanwijzingen op de Website zorgvuldig te hebben doorgenomen vooraleer hij een bestelling plaatst.

4. Onze prijzen

Alle prijzen op de Website worden steeds uitgedrukt in euro. Prijzen worden steeds weergegeven zowel inclusief als exclusief btw en andere taksen. Eventuele bijkomende kosten voor door de Klant gekozen opties worden steeds duidelijk aan het finale betaaloverzicht toegevoegd.

De Klant is de prijs verschuldigd die Happy Wear in de orderbevestiging heeft medegedeeld. Kennelijke of overduidelijke fouten in de prijsopgave, zoals evidente onjuistheden, kunnen ook na de totstandkoming van de Overeenkomst door Happy Wear worden gecorrigeerd. Klachten omtrent de prijs(zetting) moeten binnen acht (8) kalenderdagen duidelijk en schriftelijk gecommuniceerd worden. Het neerleggen van een klacht heeft geen schorsing van betaling tot gevolg.

Happy Wear heeft het recht om haar prijzen op elk moment te wijzigen, maar we verplichten ons ertoe de tarieven te hanteren die op de Website aangegeven stonden op het moment van uw bestelling. Indien de prijswijziging het gevolg is van veranderingen in de btw- tarieven, zal deze wel aan de Klant worden aangerekend.

5. Betalingsvoorwaarden

 

De Klant die een bestelling plaatst via de Website dient onmiddellijk het volledige bedrag te betalen op basis van de verkregen proforma factuur.

Voor de Website accepteren wij volgende betaalmethoden:

  • Bancontact
  • VISA
  • Mastercard
  • Overschrijving

Gebruik volgende betalingsinformatie om het bedrag van uw bestelling handmatig over te schrijven op rekeningnummer:

BE14 3632 2125 1683 met als vrije mededeling het ordernummer van uw bestelling

BV HAPPY WEAR
GERAARDSBERGSESTEENWEG 31 BUS 4
9860 LANDSKOUTER

Denk eraan dat het transactiebedrag op het moment van de transactie rechtstreeks bij uw kredietkaart in rekening wordt gebracht.

Happy Wear kan de betalingsmogelijkheden op de Website in de toekomst uitbreiden of beperken. Iedere wijziging aan de betalingsmogelijkheden zal bekendgemaakt worden via de Website. Happy Wear neemt alle redelijke maatregelen om de veiligheid van uw online transacties te garanderen. Wij garanderen deze beveiliging door de inschakeling van gespecialiseerde partijen zoals erkende kredietkaartuitgevers en betalingspartners.

Het beveiligde systeem van Ingenico staat in voor de verdere verwerking van de betaling en zorgt voor een versleutelde behandeling van uw bankgegevens. De nodige beveiligingsmaatregelen worden via SSL voorzien.

De algemene voorwaarden zijn gekend door de klant, gezien zij samen gecommuniceerd worden met elke geplaatste Bestelling alsook bijgevoegd worden bij de factuur en online vermeld worden. De verkoper aanvaardt in geen geval andere voorwaarden dan onderhavige voorwaarden, tenzij mits uitdrukkelijke en schriftelijke bevestiging door de verkoper verstrekt.

Happy Wear behoudt steeds de eigendom van alle bestelde Producten tot de volledige betaling van alle uit de Overeenkomst verschuldigde bedragen, ongeacht of de Klant de Producten reeds heeft afgehaald.

6. Wanneer kan ik mijn Product afhalen?

 

Wij verwerken iedere bestelling spoedig. De Klant erkent dat de levertijd rechtstreeks verband houdt met de productiefase en 2 tot 3 weken kan bedragen. Bovendien beginnen deze termijnen pas te lopen van zodra Happy Wear de volledige betaling ontvangen heeft. Afhankelijk van de omstandigheden kan het langer duren om een bepaald Product te produceren. Indien dit het geval is, zal Happy Wear de Klant hiervan tijdig op de hoogte brengen.

Wanneer de Consument niet de mogelijkheid krijgt om het bestelde Product af te halen binnen de voorgenoemde termijnen, mag de Consument eisen dat het Product beschikbaar is binnen een aanvullende termijn die gezien de omstandigheden passend is. Het is aan de Consument om deze termijn te bepalen en Happy Wear van deze aanvullende termijn op de hoogte te brengen. Wanneer Happy Wear deze aanvullende termijn niet respecteert, heeft de Consument het recht de Overeenkomst te beëindigen. Indien de Klant de Overeenkomst beëindigt, zal Happy Wear spoedig en uiterlijk binnen veertien (14) dagen na beëindiging van de Overeenkomst alle betaalde bedragen terug vergoeden. In geen geval geeft de overschrijding van enige termijn aanleiding tot een (schade)vergoeding.

Wanneer een Klant een Product bestelt dat tijdelijk niet op voorraad is, zal worden aangegeven wanneer het Product weer beschikbaar is. In ieder geval kan Happy Wear niet verantwoordelijk gehouden worden voor eventuele stocktekorten bij één van haar leveranciers.

Van zodra het bestelde Product beschikbaar is in ons magazijn, zal de Klant hiervan op de hoogte gesteld worden via e-mail. De Klant aanvaardt dat hij zijn identiteitskaart of paspoort dient voor te leggen bij afhaling van het bestelde Product. Happy Wear behoudt zich het recht de bestelde Producten slechts mee te geven op vertoon van een geldig(e) identiteitskaart of paspoort, desgevallend vergezeld van een getekende en originele volmacht van de persoon op wiens naam de bestelling is gedaan.

Happy Wear draagt het risico voor beschadiging en/of vermissing van de Producten tot op het moment van afhaling. Het risico van de Producten gaat over op de Klant zodra de Klant of een door hem aangewezen derde partij de bestelde Producten in ontvangst neemt.

7. Gebreken en klacht indiening

7.1 Wettelijke garantie

Elke Consument heeft een wettelijk recht op garantie van twee (2) jaar overeenkomstig art. 1649bis e.v. BW. De Consument kan zich beroepen op de wettelijke garantie voor zover de geleverde Producten een gebrek aan overeenstemming vertonen dat zich binnen de twee (2) jaar na de levering manifesteert.

Wanneer het gebrek zich manifesteert binnen de eerste zes (6) maanden na de levering, geldt er een weerlegbaar vermoeden dat het gebrek reeds bij de levering aanwezig was. Happy Wear kan het tegenbewijs leveren.Wanneer het gebrek zich manifesteert na meer dan zes (6) maanden na de levering, dan is het aan de Consument om aan te tonen dat het gebrek aanwezig was bij de levering.

Bijkomende commerciële garanties zijn steeds mogelijk conform de desbetreffende voorwaarden en worden steeds uitdrukkelijk gecommuniceerd.

Happy Wear moet overeenkomstig artikelen 1641 t.e.m. 1649 BW ten aanzien van alle Klanten (Consumenten en Professionele Klanten) instaan voor de verborgen (niet-zichtbare) gebreken aan de door haar geleverde Producten. Voor de Consument vindt dit stelsel toepassing na afloop van de wettelijke garantietermijn van twee (2) jaar. Het stelsel van de verborgen gebreken vindt geen toepassing indien de Klant op het ogenblik van de koop op de hoogte was van deze gebreken. Bijgevolg heeft iedere Klant recht op herstel indien hij, ná de levering, een verborgen gebrek vaststelt in het geleverde Product, conform de wettelijke voorschriften.

Er is geen garantie voor:

Schade veroorzaakt door normale slijtage, onopzettelijke of opzettelijke veranderingen toegebracht door de Klant aan de Producten, inclusief blootstelling aan vocht, brand, aardbeving en andere externe oorzaken;Schade veroorzaakt door transport na afhaling door de Klant (bijv. glasbreuk of barsten);Schade veroorzaakt door installatie door de Klant of een derde (bijv. slechte dichtingen);Schade ten gevolge van het gebruik van de Producten op een wijze die niet in overeenstemming is met de door Ecoluc.be verstrekte instructies en informatie.

7.2 Klacht indiening

Op het ogenblik van de afhaling dient de Klant of een door de Klant aangeduide derde de Producten nauwkeurig te onderzoeken. Wanneer de ontvanger vaststelt dat het Product is aangetast door een zichtbaar gebrek, dient deze een klacht in te dienen. Ook wanneer de Klant na het tijdstip van afhaling een gebrek ontdekt aan het Product dat niet zichtbaar was op het ogenblik van ontvangst, heeft de Klant het recht een klacht in te dienen.

Klanten moeten deze klachten in geschrifte richten tot Happy Wear op een uitdrukkelijke, ondubbelzinnige en gemotiveerde wijze. Het voorgaande dient te gebeuren:

Voor zichtbare gebreken: Binnen drie (3) kalenderdagen vanaf afhaling.Voor niet-zichtbare gebreken ontdekt tijdens de wettelijke garantietermijn (Consumenten): Binnen twee (2) maanden vanaf de ontdekking van het niet-zichtbaar gebrek.Voor niet-zichtbare gebreken ontdekt buiten de wettelijke garantietermijn: binnen zeven (7) kalenderdagen vanaf de ontdekking van het niet-zichtbaar gebrek.

Het is de plicht van de Klant om deze communicatie voldoende te motiveren. In afwezigheid van een (voldoende) gemotiveerde klacht, is de Klant niet gerechtigd de Producten terug te brengen of te zenden.

7.3 Wijze van terugzending bij het uitoefenen van het wettelijk garantierecht

Elke Klant is verplicht om de niet-conforme goederen terug te brengen of te zenden naar Happy Wear binnen dertig (30) kalenderdagen na het indienen van de klacht, tenzij de Producten reeds geïnstalleerd werden. In het laatstgenoemde geval zal de Klant aan Happy Wear een schriftelijk overzicht van de vastgestelde gebreken laten toekomen. Klant dient zijn inzending zo veel als mogelijk te staven met het nodige bewijsmateriaal (bijv. foto’s). In bepaalde gevallen kan een plaatsopneming door een Happy Wear-medewerker noodzakelijk zijn om de vermoede gebreken vast te stellen. Wanneer blijkt dat de garantievoorwaarden niet voldaan zijn, zal Klant instaan voor de transportkosten die in dat opzicht gemaakt werden.

Gebrekkige Producten moeten worden teruggebracht of teruggezonden naar Happy Wear in hun originele staat, inclusief hun verpakking, accessoires en documentatie, en altijd vergezeld van de originele factuur of een geldig betalingsbewijs. Elke niet-naleving van deze verplichting zal resulteren in een evenredige vermindering van de terugbetaling.

Het terugzenden of terugbrengen van een Product is altijd voor risico van de Klant. In ieder geval raden wij een geregistreerde en verzekerde retourzending aan om het risico van verlies en diefstal te voorkomen. Deze retourzending moet binnen zeven (7) kalenderdagen na de communicatie worden gedaan.

7.4 Reparatie of vervanging

Indien aan de bovengenoemde voorwaarden is voldaan en de omstandigheden dit toelaten, heeft de Klant in eerste instantie recht op een gratis reparatie of vervanging van de gebrekkige Producten. Afhankelijk van de beschikbare voorraad kan het gebrekkige Product alleen vervangen worden door hetzelfde type Product. Als het gebrekkige Product niet gerepareerd kan worden of als hetzelfde type Product niet meer beschikbaar is, ontvangt de Klant een voucher met een waarde die gelijk is aan het bedrag van de eerste bestelling. De Klant heeft altijd het recht om de voucher te weigeren en in plaats daarvan een volledige terugbetaling te eisen.

Happy Wear is alleen gehouden tot een terugbetaling als de reparatie of vervanging niet langer hetzelfde voordeel oplevert voor de Klant. De Klant zal dit op een duidelijke en gemotiveerde manier moeten communiceren. Enige vergoeding en terugbetaling kan nooit meer bedragen dan het aan de Klant gefactureerde bedrag.

Als de Producten zijn teruggestuurd ondanks dat niet aan de voormelde voorwaarden is voldaan, zal Happy Wear de Producten in naam en voor risico van de Klant stockeren. Wanneer Klant de Producten niet komt afhalen binnen een termijn van veertien (14) kalenderdagen, is Happy Wear gerechtigd de Producten te leveren op het adres van de Klant, waarbij Klant zal instaan voor de gemaakte transportkosten.

8. Herroepingsrecht

De Consument beschikt niet over een herroepingsrecht, gezien alle Producten goederen betreffen die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de Consument (Artikel VI.53.3° Wetboek Economisch Recht).

9. Overmacht

Indien Happy Wear door een omstandigheid onafhankelijk van haar wil geheel of gedeeltelijk verhinderd is om haar verplichtingen tegenover de Klant na te komen, zal er sprake zijn van overmacht. In dat geval is Happy Wear niet gehouden haar verplichtingen jegens de Klant na te komen. Happy Wear is gerechtigd haar verplichtingen op te schorten voor de duur van de overmacht.

10. Verwerking persoonsgegevens

De door u opgegeven informatie is noodzakelijk voor het verwerken en voltooien van de bestellingen, en het opstellen van de rekeningen en garantiecontracten. Als deze gegevens ontbreken, wordt de bestelling onvermijdelijk geannuleerd. Het opgeven van onjuiste of valse persoonsgegevens, wordt beschouwd als een inbreuk op de huidige Verkoopsvoorwaarden. De persoonsgegevens van de Klant zullen uitsluitend verwerkt worden in overeenstemming met ons privacybeleid dat raadpleegbaar is via onze Website www.happywear.be

11. Toepasselijk recht en bevoegde rechter

Deze Verkoopsvoorwaarden worden exclusief beheerst en geïnterpreteerd in overeenstemming met het Belgisch recht. Op alle aanbiedingen en Overeenkomsten is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.

De toepasselijkheid van het Weens Koopverdrag wordt uitdrukkelijk uitgesloten.

In geval van enig geschil omtrent de uitvoering of interpretatie van deze Verkoopsvoorwaarden zal Happy Wear alles in het werk stellen om een minnelijke oplossing te vinden. Bij gebrek aan een minnelijke oplossing kan het geschil voorgelegd worden aan een centrum voor arbitrage en mediatie (zoals CEPANI).

Alle geschillen die verband houden met of voortvloeien uit aanbiedingen van Happy Wear, of Overeenkomsten die met haar gesloten zijn, worden voorgelegd aan de rechtbanken van het gerechtelijk arrondissement Oost-Vlaanderen, afdeling Dendermonde.

Als Consument heeft u ook de mogelijkheid om een geschil met betrekking tot de Verkoopvoorwaarden voor te leggen aan een onafhankelijke instantie voor geschillenbeslechting.

Voor meer informatie hierover: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=NL

#instafeed

Volg onze dagelijkse dosis inspiratie